Conectăm Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav la rețeaua feroviară națională prin intermediul trenului metropolitan!
Astăzi, împreună cu primarul George Scripcaru, am semnat Acordul de parteneriat pentru pregătirea și implementarea proiectului „Tren Metropolitan Brașov”. Practic, Consiliul Județean Brașov, municipalitatea brașoveană, Asociația de Transport Brașov și primăriile Sf. Gheorghe (jud. Covasna), Codlea, Râșnov, Ghimbav, Zărnești, Cristian, Hărman, Prejmer și Sânpetru își dau mâna, își mobilizează resursele și lucrează împreună la realizarea obiectivului numărul 1 în domeniul mobilității sustenabile intra și interjudețene, din mandatul 2024-2028.
Primul pas concret s-a făcut tot astăzi, odată cu încheierea contractului pentru „Servicii de întocmire a documentației tehnico-economice – faza Studiu de fezabilitate pentru obiectivul de investiții Tren Metropolitan Brașov”. Documentul va fi gata în șase luni și va sta la baza accesării unei finanțări nerambursabile cu o valoare maximă de 238 de milioane de euro, disponibilă în cadrul Programului Transport 2021-2027 pentru implementarea trenului metropolitan. Sperăm ca Brașovul să fie cel de-al treilea județ, după Cluj și Bihor, care va pune în funcțiune această modalitate de transport modernă și ecologică.
Obiectivul nostru este ca până în anul 2029 să operaționalizăm un sistem de transport alternativ pe trei magistrale: Stupini – Gara Brașov, Codlea – Sf. Gheorghe, cu o ramificație până la Aeroport, respectiv Zărnești – Dârste. Astfel, cel mai tânăr aeroport al României va dispune de o facilitate importantă prin conexiunea directă la rețeaua națională de căi ferate, ceea ce va însemna o accesibilitate mai bună a pasagerilor din județul nostru, din Covasna și din întreaga regiune.
Mă bucur că în proiectul trenului metropolitan reușim să valorificăm studiul de fezabilitate pe care Regionala CFR Brașov l-a realizat la solicitarea Consiliului Județean pentru conexiunea feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav, o documentație tehnico-economică matură, pentru care, însă, nu au mai existat axe de finanțare disponibile.Cu acest prilej, îi mulțumesc încă o dată domnului director Ioan Pintea pentru sprijinul și expertiza de specialitate pe care ni le-a acordat ori de câte ori a fost nevoie.
De asemenea, vreau să le mulțumesc partenerilor noștri instituționali pentru deschiderea de care au dat dovadă în ceea ce privește necesitatea și oportunitatea implementării trenului metropolitan.



