Jan 29

Dezvăluire bombă! Primarul PSD de la Ghimbav boicotează construirea Aeroportului

Președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, a anunțat astăzi, într-o conferință de presă, că demersurile pe care le face pentru continuarea lucrărilor la Aeroportul internațional de la Ghimbav sunt blocate instituţional.

Eeste vorba despre etapa a III-a – „Execuţie cale de rulare Alfa, platformă de îmbarcare debarcare şi extindere a reţelelor de canalizare şi drenaj”. Valoarea estimată a lucrărilor este de 35 de milioane de lei (7,7 milioane de euro), fără TVA, iar durata lor este de patru luni.

„În urmă cu două săptămâni am deschis ofertele pentru Aeroportul de la Ghimbav. Sunt șase oferte.  Am început pregătirea Planului Urbanistic Zonal şi încă din 30.10.2017 am depus toate documentele către Primăria Ghimbav, prin care am cerut un aviz de oportunitate. Din păcate, a trecut termenul legal şi nu am primit niciun răspuns, iar din 25 ianuarie am informat despre această situație instituția prefectului. S-a depășit termenul instituțional prevăzut de lege, deși exista posibilitatea pentru a rezolva această birocrație și mai repede, având în vedere despre ce obiectiv este vorba. Nu sunt un om conflictual, dar dacă această investiţie este blocată de comportamentul unor colegi, voi acţiona instituţional pentru a debloca această stare. Pentru că astăzi nu îşi mai au loc aceste orgolii nejustificate. Vom vedea ce se întâmplă în perioada următoare”, a declarat Adrian Veștea.

Blocajul a apărut din cauză că primarul PSD Dorel (sic!) Toma este „la cuțite” cu viceprimarul PNL Ionel Fliundra, motiv pentru care s-a supărat ca văcarul pe sat și blochează o investiție fundamentală pentru comunitatea brașoveană.

Adrian Veștea a mai menționat că dorește construirea Aeroportului prin eforturi proprii, prin contractarea de noi credite, având în vedere că anul trecut s-au restituit mai mult de zece milioane de euro, iar Consiliul Judeţean Braşov se poate îndatora, respectând prevederile legale.

Calea de rulare Alfa, care va face legătura între pistă și parcarea avioanelor, cu o lungime de 200 m și o lățime de 23 m, plus acostamente. Aceasta va fi construită din dale de ciment cu o grosime de 41 de cm, ca de altfel și parcarea, care va avea o dimensiune de 135 m x 145 m, și unde vor putea staționa trei aeronave categoria C, cu anvergura aripilor de 36 metri.

Totodată, un al treilea element din acest proiect este sistemul de canalizare complex, care va asigura atât preluarea apelor de pe pistă, cât și de pe calea de rulare și parcare, dar are în vedere, ținând cont că s-a proiectat inclusiv deversarea în Pârâul Bârsa, și o dezvoltare ulterioară a aeroportului.

De asemenea, a fost proiectat și sistemul de iluminare al platformei prin intermediul a trei piloni cu o înălțime de 27 de metri, precum și infrastructura pentru balizaj.